Поради батькам


Про Національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у НУШ


















Що таке здорове харчування?

Це збалансоване споживання білків, вуглеводів, жирів, вітамінів і мікроелементів з урахуванням добової фізіологічної потреби людини у харчових і біоактивних речовинах.

Рекомендації для здорового харчування

Змінити раціон за один день неможливо: головне послідовно йти до мети — тоді здорове харчування стане для вас природним.

Починайте з невеликих кроків:

·         поступово додавайте у щоденний раціон салати (із сирих різнокольорових овочів);

·         використовуйте оливкову олію для приготування їжі;

·         включіть до раціону здорові перекуси із сухофруктів, горіхів, яблук, ягід;

·         снідайте нежирним супом, салатом або кашею;

·         їжте 4-5 разів на день плюс 2 перекуси, їжте повільно, ретельно пережовуйте;

·         їсти бажано в один і той самий час, але не пізніше ніж за три години до сну;

·         замініть інгредієнти страв на менш калорійні — майонез на йогурт, цукор на мед, цукерки на сухофрукти тощо.

Поступово ваше харчування стане здоровішим та смачнішим.

Бережімо себе і харчуймося правильно!


Як фізична активність впливає на здоров'я 

Будь-яка мінімальна, проте регулярна фізична активність дуже корисна для здоров’я. Коли ми мало рухаємось, сповільнюється обмін речовин, що впливає на нашу здатність регулювати рівень цукру в крові, метаболізувати жири, негативно впливає на тиск та послаблює м'язи і кістки.









ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ ТРЕТЬОКЛАСНИКІВ

Перебування дитини в третьому класі знаменується тим, що обов’язковими стають домашні завдання, а дітям ставлять оцінки. Усе це досить непросто для дитини. 
 Існують секрети для батьків щодо підтримки дитини в даний період:

1. Нагадати дитині, що домашні завдання потрібні
для відпрацювання того, що в класі пояснював вчитель, інакше в довгострокову пам’ять знання не переходять.

2. Навички виконання домашньої роботи без допомоги і підтримки дорослого практично не формуються — такі особливості засвоєння навчального матеріалу дітьми в початковій школі.

3. Якщо батьки не контролюють і не допомагають виконувати домашнє завдання, то дитина може його не робити і не записувати.

4. Важливо спочатку перевіряти і зіставляти те, що дитина записала у щоденник, і те, що дійсно було задано (діти подекуди не записують частину завдань у щоденник).

5. Необхідно визначити конкретний час для виконання домашнього завдання і прагнути, щоб дитина робила уроки в один і той самий час.

6. Допомагати дитині робити домашнє завдання і перевіряти те, що дитина зробила.

7. Навчити дитину організовувати своє робоче місце для виконання роботи.

8. Показувати власний приклад організованості і зібраності.

9. Прийняти, що погані оцінки в процесі навчання неминучі, тому важливо не сварити дитину за них, а навпаки, допомогти розібратися.

10. Важливо сприймати оцінки як показники «навчальної температури»: двійка — це сигнал до того, що знання «приболіли» і їм потрібне лікування, а не мораль.

11. Не думати, що якщо мама й тато добре вчилися в школі, то їхня дитина обов’язково буде відмінником —ми всі різні.

12. Дитині нічим не допоможуть розповіді батьків про те, що вони закінчили школу із золотою медаллю, а до ВНЗ із червоним дипломом, зате тривожність можуть сформувати.

13. Якщо сварити дитину за двійки, то в неї може з’явитися шкільна тривожність, яка сильно впливатиме на успішність дитини. Навіть найрозумніша дитина може отримати низьку оцінку, якщо боятиметься, адже страх блокує пізнавальну діяльність.

14. Не вимагати від дитини більше, ніж вона може в даний момент.

15. Важливо самим батькам спокійно ставитися до оцінок і не вимагати від дитини тільки високих балів — якщо мама дуже сильно переживає через оцінку, то й у дитини з’являється тривожність і страх не виправдати очікування мами.

16. Важливо вчити дитину порівнювати свої досягнення з її ж досягненнями, але за попередній період.

17. Обов’язково хвалити за успіхи, створювати ситуації успіху, відзначати найменші просування у навчанні.

18. Ніколи не порівнювати досягнення дитини з досягненнями інших дітей.

19. Дитина повинна бачити, що помилятися — це нормально, що помиляються і мами, і тата і бабусі й дідусі.

20. Діти часто сприймають оцінку як визначення дорослими її особистості, тому треба бути дуже тактовним у спілкуванні з дитиною та вчити розділяти: «Я хороший, але в роботі я зробив  20 помилок і тому отримав 2».

21. Важливо дитину налаштовувати на те, що якщо вірити в успіх і намагатися, то все обов’язково вийде.



ПОРАДИ БАТЬКАМ
Один на вулиці: принципи безпеки.
Початок літніх канікул – справжнє «стихійне лихо» для багатьох батьків. Добре, якщо відпочинок дитини завчасно спланований: літній шкільний табір, оздоровчий дитячий санаторій, відпочинок на селі у бабусі або на морі.
А якщо ні? Тоді до повсякденних батьківських турбот додається ще одна – сама головна і найважливіша: як забезпечити безпеку сина чи доньки? Ця проблема не виникає раптово, вона існує завжди. Адже ми всі знаємо, які небезпеки можуть стерегти наших дітей на вулиці.
Батьки повинні пам’ятати, що головний захист дитини від усіляких неприємностей – це батьківська та материнська любов. Але не сліпа, а усвідомлена та діяльна. Теплі, довірливі відносини і ваш авторитет – той фундамент, на якому можна побудувати міцну будівлю безпеки. А цеглинами цьому хай служать наші поради.
Дитина йде гуляти.
З перших самостійних прогулянок вчіть дитину: перед тим, як вийти з квартири, потрібно подивитись у віконце дверей. Якщо на східцях є хтось незнайомий – не слід відкривати дверей, потрібно дочекатись поки незнайома людина піде. Цього правила треба дотримуватись і тоді, коли дитина, наприклад, виносить сміття.
Ліфт.
Ліфт не можна назвати безпечним місцем. По-перше, в ньому можна застрянути, із-за чого дитина може злякатися. По-друге, поїздки в ліфті з незнайомими супутниками часом дуже погано закінчуються. Поясніть дитині, що їздити в ліфті потрібно тільки із знайомими людьми. А взагалі радимо дитині краще не користуватись ліфтом, а ходити пішки.
Дитина також повинна знати: якщо у під’їзді пахне паленим, то краще відправитись до квартири пішки. Адже користування ліфтом під час пожежі є небезпечним.
Горища, підвали, будівельні майданчики.
Як свідчить аналіз нещасних випадків з дітьми, небезпека може чекати навіть у вашому дворі. Краще всього, щоб ви пояснили дитині, що найбільш небезпечні місця: люки, підвали, горища, будівельні майданчики. Потрібно також пояснити, чому ви забороняєте туди ходити.
Автомобілі.
Велику небезпеку можуть мати навіть припарковані біля будинку автомобілі. Як правило, діти ще з дитячого садка або школи знають, що з машиною, яка рухається, потрібно бути вкрай обережним, в той час як авто, яке стоїть, не викликає в них відчуття небезпеки. Поясніть, що автомобіль може раптово поїхати, а водій – не помітити дитини, яка, граючи в схованки, сховалась за автомобілем.
Якщо під машину закотився м’яч – потрібно звернутись за допомогою до когось із дорослих.
Рослини.
Поясніть дитині, що ніякі рослини, ягідки, зернятка, зібрані на вулиці, не можна класти до рота.
Для гри краще використовувати знайомі дітям рослини.
Дитячі майданчики.
Добре, що в окремих дворах є дитячі майданчики з гойдалками. І як погано, що вони є! Оскільки гойдалки мають велику рушійну силу, то якщо на великій швидкості вони вдарять дитину – це може закінчитися трагічно. Тут часом навіть школярі не можуть правильно оцінити безпечну відстань.
Сідати і злазити з гойдалки слід тільки тоді, коли вона повністю зупиниться. Ні в якому разі не можна стрибати з гойдалки. Розкажіть дитині до чого можуть призвести ці порушення.
Бійки.
Бійки – часта причина серйозних травм у дітей. Частіше це стосується хлопчиків, але зустрічаються і задиристі дівчатка, які здатні з’ясовувати стосунки «на кулаках». Але що ще страшніше кулаків – у запалі в хід ідуть підручні засоби: палки, залізяки, каміння тощо. Втрачається розуміння того, настільки важку травму можна нанести супротивнику. Часом спрацьовує стереотип кіно: героя вдарили по голові залізним прутом, а він не тільки живий, але й повністю здоровий, продовжує сутичку. Саме сцени насилля з фільмів викривляють у дітей уявлення про реальну силу удару, про сильний біль, про те, наскільки крихке та незахищене буває людське життя.
Зображення з сайту http://korol-natalia.at.ua/
Тварини.
Ще одна небезпека – наші великі і маленькі четвероногі, причому не тільки бродячі, але й домашні. Мова не тільки про небезпечні захворювання, які можуть переноситися тваринами, але й про собачу агресію, жертвами якої не так рідко стають саме діти.
Потрібно пояснити дитині, що не можна розмахувати палицею або руками біля собаки, це небезпечно. Дитина повинна знати як себе поводити при нападі собаки, і якщо поруч немає схованки – не потрібно втікати, бо собака все рівно дожене. Поясніть як захистити обличчя та шию, притиснувши підборіддя до грудей та закрившись стиснутими у ліктях руками. Дорослі обов’язково прийдуть на допомогу.
Не слід брати на руки або гратися з чужими, тим більше з бродячими тваринами, навіть якщо вони здаються надто лагідними. Поведінка будь-якої тварини є непередбачуваною.
Перебуваючи на відпочинку в лісі, в парку, в місцях зелених насаджень – будьте самі обережними і слідкуйте за дітьми, не залишайте їх одних – в таких місцях можуть водитися змії.
В минулому році в місті внаслідок контактів з представниками фауни постраждало 52 дітей, в першому кварталі поточного року – 11.
Обережно, незнайомець!
З раннього віку дитина повинна чітко знати наступні правила:
ніколи не вступати в розмову з незнайомими людьми і нічого не брати у них без присутності батьків;
ніколи не сідати в автомашину до незнайомої людини і нікуди з ним не ходити.
У незнайомого не можна брати нічого: ні цукерок, ні подарунків ні грошей, ні чогось іншого, що «потрібно передати мамі».
У ситуації, коли дитині пропонують піти, чи поїхати куди-небудь, дитина повинна відповісти: «Зараз я піду і спитаю дозволу», а батькам необхідно терміново з’ясувати особистість незнайомця.
Поясніть дитині, у разі якщо незнайомець схопив її за руку і кудись тягне, або намагається запхнути в автомашину, дозволені абсолютно всі методи самозахисту: грубощі, укуси, удари, крики тощо. До речі, кричати в подібній ситуації потрібно не «Допоможіть!», а «Це не мій (моя) тато (мама)!», «Мене звати так-то, зателефонуйте моїм батькам за номером ……».
Прищепіть дитині тверде правило: ви ніколи не пришлете за нею у дитячий садок (школу) незнайому людину. Якщо таке трапиться – дитина не повинна йти з незнайомцем.
Нагадуйте про все це дітям частіше! Адже діти так легко забувають все, чому ми їх вчимо, вони такі довірливі…
Батьки, увага!
Не такі вже й рідкі ситуації, коли батьки, самі того не підозрюючи, провокують злочинця по відношенню до їх дитини.
Добре подумайте: чи слід відпускати гуляти саму дитину в дорогому вбранні чи в коштовностях?
Ще одна типова помилка батьків у тому, що вони дають дітям ключі від квартири і при цьому вішають їх на шию дитині. Для досвідченого злочинця дуже просто відслідкувати таку самостійну дитину. Найкраще в подібних ситуаціях залишати ключі у надійних сусідів. В крайньому випадку – пришийте дитині потаємну кишеньку, куди вона зможе покласти ключі.
І ще пам’ятайте: надзвичайно важко вимагати від дитини дотримання правил дорожнього руху, чи якихось інших правил, якщо тато або мама самі поспіхом перебігають вулицю на червоне світло, ніколи не дивляться у дверне віконце перед тим, як відчинити двері. Пам’ятайте: діти у всьому намагаються копіювати дорослих.
Дитяча безпека починається з нас самих: з нашого здорового глузду, позитивного прикладу, нашої здатності передбачати вчинки дитини. І, звичайно, з нашої безумовної і щирої батьківської любові!







519249_kniga_babochki_cvety_pticy_2560x1600_www.GdeFon.ru_Був проведений експеримент, в ході якого учасникам спочатку пропонували виконати серії різних вправ чи тестів, здатних викликати стрес. Після чого учасники експерименту вибирали один з наведених вище методів релаксації.
Магнітно-резонансне дослідження мозку читаючих людей показало, що при читанні сторінок про запахи, різних ландшафти або смаки в мозку активізуються відповідаючі за сприйняття ділянки. Так само якби людина відчувала все це в реальності. Причому цей ефект зникає, якщо дивитися телевізор або грати в ігри.
У процесі дослідження виявилося, що читання знижує ступінь стресу на 68%. Всього шести хвилин достатньо, щоб розслабити м’язи і нормалізувати удари пульсу. Прослуховування музики знизило стрес на 61%. Чашка кави або чаю – в 54%, а прогулянка – всього в 42%. Вибір книг анітрохи не впливав на ефективність способу. Для позбавлення від стресу підходить практично будь-яка книга, досить зрозуміти сюжет і зануритися в книгу з головою. Отже приємного вам читання!

Немає коментарів:

Дописати коментар