Про Національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у НУШ
Що таке здорове харчування?
Це збалансоване
споживання білків, вуглеводів, жирів, вітамінів і мікроелементів з урахуванням
добової фізіологічної потреби людини у харчових і біоактивних речовинах.
Рекомендації для здорового харчування
Змінити раціон за один день неможливо: головне послідовно
йти до мети — тоді здорове харчування стане для вас природним.
Починайте з невеликих
кроків:
·
поступово додавайте у щоденний раціон салати (із
сирих різнокольорових овочів);
·
використовуйте оливкову олію для приготування їжі;
·
включіть до раціону здорові перекуси із
сухофруктів, горіхів, яблук, ягід;
·
снідайте нежирним супом, салатом або кашею;
·
їжте 4-5 разів на день плюс 2 перекуси, їжте
повільно, ретельно пережовуйте;
·
їсти бажано в один і той самий час, але не пізніше
ніж за три години до сну;
·
замініть інгредієнти страв на менш калорійні —
майонез на йогурт, цукор на мед, цукерки на сухофрукти тощо.
Поступово ваше харчування стане здоровішим та смачнішим.
Бережімо себе і харчуймося правильно!
Як фізична активність впливає на здоров'я
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ БАТЬКІВ ТРЕТЬОКЛАСНИКІВ
2. Навички виконання домашньої роботи без допомоги і підтримки дорослого практично не формуються — такі особливості засвоєння навчального матеріалу дітьми в початковій школі.
3. Якщо батьки не контролюють і не допомагають виконувати домашнє завдання, то дитина може його не робити і не записувати.
4. Важливо спочатку перевіряти і зіставляти те, що дитина записала у щоденник, і те, що дійсно було задано (діти подекуди не записують частину завдань у щоденник).
5. Необхідно визначити конкретний час для виконання домашнього завдання і прагнути, щоб дитина робила уроки в один і той самий час.
6. Допомагати дитині робити домашнє завдання і перевіряти те, що дитина зробила.
7. Навчити дитину організовувати своє робоче місце для виконання роботи.
8. Показувати власний приклад організованості і зібраності.
9. Прийняти, що погані оцінки в процесі навчання неминучі, тому важливо не сварити дитину за них, а навпаки, допомогти розібратися.
10. Важливо сприймати оцінки як показники «навчальної температури»: двійка — це сигнал до того, що знання «приболіли» і їм потрібне лікування, а не мораль.
11. Не думати, що якщо мама й тато добре вчилися в школі, то їхня дитина обов’язково буде відмінником —ми всі різні.
12. Дитині нічим не допоможуть розповіді батьків про те, що вони закінчили школу із золотою медаллю, а до ВНЗ із червоним дипломом, зате тривожність можуть сформувати.
13. Якщо сварити дитину за двійки, то в неї може з’явитися шкільна тривожність, яка сильно впливатиме на успішність дитини. Навіть найрозумніша дитина може отримати низьку оцінку, якщо боятиметься, адже страх блокує пізнавальну діяльність.
14. Не вимагати від дитини більше, ніж вона може в даний момент.
15. Важливо самим батькам спокійно ставитися до оцінок і не вимагати від дитини тільки високих балів — якщо мама дуже сильно переживає через оцінку, то й у дитини з’являється тривожність і страх не виправдати очікування мами.
16. Важливо вчити дитину порівнювати свої досягнення з її ж досягненнями, але за попередній період.
17. Обов’язково хвалити за успіхи, створювати ситуації успіху, відзначати найменші просування у навчанні.
18. Ніколи не порівнювати досягнення дитини з досягненнями інших дітей.
19. Дитина повинна бачити, що помилятися — це нормально, що помиляються і мами, і тата і бабусі й дідусі.
20. Діти часто сприймають оцінку як визначення дорослими її особистості, тому треба бути дуже тактовним у спілкуванні з дитиною та вчити розділяти: «Я хороший, але в роботі я зробив 20 помилок і тому отримав 2».
21. Важливо дитину налаштовувати на те, що якщо вірити в успіх і намагатися, то все обов’язково вийде.
ПОРАДИ БАТЬКАМ
А якщо ні? Тоді до повсякденних батьківських турбот додається ще одна – сама головна і найважливіша: як забезпечити безпеку сина чи доньки? Ця проблема не виникає раптово, вона існує завжди. Адже ми всі знаємо, які небезпеки можуть стерегти наших дітей на вулиці.
Батьки повинні пам’ятати, що головний захист дитини від усіляких неприємностей – це батьківська та материнська любов. Але не сліпа, а усвідомлена та діяльна. Теплі, довірливі відносини і ваш авторитет – той фундамент, на якому можна побудувати міцну будівлю безпеки. А цеглинами цьому хай служать наші поради.
Дитина також повинна знати: якщо у під’їзді пахне паленим, то краще відправитись до квартири пішки. Адже користування ліфтом під час пожежі є небезпечним.
Якщо під машину закотився м’яч – потрібно звернутись за допомогою до когось із дорослих.
Для гри краще використовувати знайомі дітям рослини.
Сідати і злазити з гойдалки слід тільки тоді, коли вона повністю зупиниться. Ні в якому разі не можна стрибати з гойдалки. Розкажіть дитині до чого можуть призвести ці порушення.

Зображення з сайту http://korol-natalia.at.ua/
Потрібно пояснити дитині, що не можна розмахувати палицею або руками біля собаки, це небезпечно. Дитина повинна знати як себе поводити при нападі собаки, і якщо поруч немає схованки – не потрібно втікати, бо собака все рівно дожене. Поясніть як захистити обличчя та шию, притиснувши підборіддя до грудей та закрившись стиснутими у ліктях руками. Дорослі обов’язково прийдуть на допомогу.
Не слід брати на руки або гратися з чужими, тим більше з бродячими тваринами, навіть якщо вони здаються надто лагідними. Поведінка будь-якої тварини є непередбачуваною.
Перебуваючи на відпочинку в лісі, в парку, в місцях зелених насаджень – будьте самі обережними і слідкуйте за дітьми, не залишайте їх одних – в таких місцях можуть водитися змії.
В минулому році в місті внаслідок контактів з представниками фауни постраждало 52 дітей, в першому кварталі поточного року – 11.
ніколи не вступати в розмову з незнайомими людьми і нічого не брати у них без присутності батьків;
ніколи не сідати в автомашину до незнайомої людини і нікуди з ним не ходити.
У незнайомого не можна брати нічого: ні цукерок, ні подарунків ні грошей, ні чогось іншого, що «потрібно передати мамі».
У ситуації, коли дитині пропонують піти, чи поїхати куди-небудь, дитина повинна відповісти: «Зараз я піду і спитаю дозволу», а батькам необхідно терміново з’ясувати особистість незнайомця.
Поясніть дитині, у разі якщо незнайомець схопив її за руку і кудись тягне, або намагається запхнути в автомашину, дозволені абсолютно всі методи самозахисту: грубощі, укуси, удари, крики тощо. До речі, кричати в подібній ситуації потрібно не «Допоможіть!», а «Це не мій (моя) тато (мама)!», «Мене звати так-то, зателефонуйте моїм батькам за номером ……».
Прищепіть дитині тверде правило: ви ніколи не пришлете за нею у дитячий садок (школу) незнайому людину. Якщо таке трапиться – дитина не повинна йти з незнайомцем.
Нагадуйте про все це дітям частіше! Адже діти так легко забувають все, чому ми їх вчимо, вони такі довірливі…
Добре подумайте: чи слід відпускати гуляти саму дитину в дорогому вбранні чи в коштовностях?
Ще одна типова помилка батьків у тому, що вони дають дітям ключі від квартири і при цьому вішають їх на шию дитині. Для досвідченого злочинця дуже просто відслідкувати таку самостійну дитину. Найкраще в подібних ситуаціях залишати ключі у надійних сусідів. В крайньому випадку – пришийте дитині потаємну кишеньку, куди вона зможе покласти ключі.
І ще пам’ятайте: надзвичайно важко вимагати від дитини дотримання правил дорожнього руху, чи якихось інших правил, якщо тато або мама самі поспіхом перебігають вулицю на червоне світло, ніколи не дивляться у дверне віконце перед тим, як відчинити двері. Пам’ятайте: діти у всьому намагаються копіювати дорослих.
Дитяча безпека починається з нас самих: з нашого здорового глузду, позитивного прикладу, нашої здатності передбачати вчинки дитини. І, звичайно, з нашої безумовної і щирої батьківської любові!
Немає коментарів:
Дописати коментар